Bulls jyräsi Hawksin Markkasen säkittäessä 25 pistettä

NBA:ssa Chicago Bulls palasi parketille neljän päivän tauon jälkeen ja kellisti ylivoimaisesti Atlanta Hawksin 81-116. Lauri Markkanen oli joukkueensa paras pistemies heittäen 25 pistettä vajaassa 22 minuutissa.

Lauri Markkasen komea tupla-tupla ei riittänyt katkaisemaan Bullsin tappioputkea. Kuva: Ville Vuorinen.

Itäisen konferenssin hännille juuttunut Hawks höyhennettiin jo avausneljänneksen aikana 19-35, mistä vierasjoukkue ei enää toipunut. Bulls ilotteli eron kahdenkymmenen pisteen tienoille jo puoliajalla eikä katsonut taakseen.

Vielä aiemmin lauantaina Markkasen pelaaminen näytti epävarmalta vatsataudin takia. Ottelussa siitä ei ollut tietoakaan, kun suomalainen myllytti komeat 25 pistettä, neljä levypalloa ja yhden syötön. Suomalainen heitti 22 minuutissa pelitilanneheittonsa mainiosti 8/14, joista kolmoset 4/9. Vapaaheittoviivalta hän osui 5/6.

Bullsilta pistetehtailussa Markkasen lisäksi kunnostautuivat Zach LaVine (19/7) ja Coby White (18/5). Ilman Trae Youngia pelanneen Hawksin ykkönen oli John Collins (34/8).

Bulls saa seuraavaksi vieraakseen maanantain ja tiistain välisenä yönä Milwaukee Bucksin.

Ottelutilastot

Päivitetty