Mäkelä valmensi Peli-Karhut viime kaudella seuran yhdeksänteen Suomen mestaruuteen ja Eurocup-peleihin. Sitä ennen Mäkelä on toiminut päävalmentajana Peli-Karhuissa kaudella 2020–2021, minkä jälkeen hän siirtyi KTP-Basketin penkin päähän. Mäkelä on voittanut päävalmentajana Peli-Karhuissa yhteensä neljä Suomen mestaruutta ja kaksi Suomen Cupin mestaruutta.
– Hienoa jatkaa PeKassa. Kaudet PeKassa ovat olleet menestyksekkäitä, enkä näe yhtään syytä, miksi menestys ei voisi jatkua. Menestyminen on lähinnä kiinni rekrytoinnista ja laadukkaasta harjoittelusta. Näihin molempiin tullaan tulevallakin kaudella satsaamaan. Toivottavasti saamme pidettyä joukkueessa mahdollisimman monta viime kauden pelaajaa, Mäkelä sanoo.
