ToPo voitti ensimmäisen ottelun 17-vuotiaiden poikien finaalisarjassa

ToPo otti askeleen kohti Suomen mestaruutta viemällä nimiinsä Turun NMKY:tä vastaan pelatun 17-vuotiaiden poikien SM-sarjan finaalisarjan avausottelun 16 pisteen erolla 84–100 (44–45). Mestaruuteen vaaditaan kaksi voittoa.

Molemmat joukkueet aloittivat ottelun energisesti. Kolme ensimmäistä erää joukkueet vuorottelivat korinteossa, ja ottelu pysyi tiukkana. ToPon Otto Kantero ja Kaius Kukkonen kantoivat joukkuettaan korinteossa, kun taas kotijoukkueessa kriittisillä hetkillä Lasse Sellman piti Turun NMKY:n pelissä mukana. Kolmas neljännes päättyi 68-70.

Neljännessä erässä ToPon Isaiah Bangura ja Kantero lisäsivät painetta sekä puolustuksessa että hyökkäyksessä. Kotijoukkue ei pystynyt vastaamaan tehokkaisiin hyökkäyksiin, ja loppulukemat kirjattiin vieraille 100–84.

Voittaneessa ToPon joukkueessa Kantero pelasi loistavan illan tilastoilla 29/6/3 syöttöä/4 riistoa. Kukkonen tilastoi 18/4/4 syöttöä ja Bangura 14/2 riistoa. Turun NMKY:n Sellman jatkoi vahvaa suorittamista ja päätti ottelun tilastoihin 25/6.

Finaalisarjan toinen ottelu, jossa mestaruus on katkolla ToPolle, pelataan sunnuntaina 30. maaliskuuta kello 13 Töölön Kisahallissa.

> Ottelutilastot

Päivitetty