EBT II, Pyrintö Akatemia ja Torpan Pojat II voitokkaita naisten I divisioonan puolivälieräavauksissa

Naisten I divisioonan pudotuspelit käynnistyivät tänään. Puolivälierien ensimmäisissä otteluissa voittoihin ylsivät Espoo Basket Team II, Pyrintö Akatemia ja Torpan Pojat II.

ToPo II päihitti JBA:n

Pirkkolahallissa Helsingissä Torpan Pojat II voitti Jyväskylä Basketball Academyn loppunumeroin 62–59. ToPo käänsi pelin itselleen toisella neljänneksellä ja venytti toisella puoliajalla eron parhaimmillaan 18 pisteeseen, mikä riitti estämään JBA:n loppukirin.

ToPon paras pistenainen oli Laura Tuukkanen (11/13/5 syöttöä). JBA:n pistekärki oli Jenna Viljakainen (15/1).

> Ottelutilastot


Pyrintö Akatemia ryösti kotiedun Puhuttarilta

Vantaan Energia Areenalla Pyrintö Akatemia voitti vierasottelussa Puhuttaret numeroin 65–59.

Puhuttaret veivät ensimmäisen puoliajan selkeästi, mutta Pyrintö aloitti toisella puoliajalla vahvan nousun, pitäen Puhuttaret muun muassa vain yhdeksässä pisteessä kolmannen neljänneksen aikana. Päätösneljänneksellä Pyrintö käänsi johtoaseman itselleen.

Pyrinnön onnistujia olivat muun muassa Alina Nikkilä (10/12), Emilia Kurjenmäki (10/4) ja Ella Mähönen (10/4). Puhuttarilta Mona Winter ja Iisa Laurila heittivät kumpikin 11 pistettä.

> Ottelutilastot


EBT II voittoon Espoon paikalliskamppailussa

Espoon Urheiluhallissa Espoo Basket Team II voitti Leppävaaran Pyrinnön numeroin 67–61. Puoliaikatilanne oli tasan, mutta EBT II sai otteen ottelusta vahvalla toisella puoliajalla.

EBT II:n pistekärki oli Emili Melnikova (22/3/7 riistoa). LePyltä eniten pisteitä teki Camilla Simola (17/4).

> Ottelutilastot

Päivitetty