Manuel Barnes palaa KTP:n paitaan

KTP-Basket vahvistuu kaudelle 2016/2017 paluumuuttajalla, kun kausilla 2008/2009 ja 2009/2010 Korisliigan ilmapiiriä haistellut Manuel Barnes, 24, palaa Kotkaan. Barnes tekee paluun kotkalaisten riveihin viiden Yhdysvalloissa vietetyn vuoden jälkeen.

Ray Ailuksen johtama KTP nousi runkosarjan päätöskierroksella kakkoseksi ja voitti 13 viimeisestä pelistään yhdeksän.

Suomen ja Ranskan passit omaava Barnes (201cm/24v) debytoi Korisliigassa 16-vuotiaana kaudella 2008/2009 yhteensä vajaan seitsemän minuutin verran. Seuraavalla kaudella KTP:n päävalmentajaksi palasi Ray Ailus, joka aloittaa nyt jo kolmannen pestinsä Kotkassa. Seuranneella kaudella Barnes kirjautti pistekeskiarvokseen 1,4 pistettä.

– Kaikki minuutit ansaitaan. Kenellekään niitä ei luvata ja harjoitusotteluiden jälkeen roolit alkavat vasta selkeytyä. Mutta olen erittäin iloinen Manun paluusta Kotkaan, Ailus kommentoi seuran tiedotteessa.

Nelospaikalla viihtyvä Barnes pelasi Yhdysvalloissa kaikkiaan kolmessa eri opinahjossa. Viimeiset kaksi kautta vierähtivät Bakerin Yliopistossa, Kansasissa. Tammikuussa päättyneellä seniorikaudella Barnes aloitti kaikki 19 pelaamaansa ottelua ja oli joukkueensa toiseksi paras pistemies (9,5).

– Manu pelaa hyvällä itseluottamuksella ja se on pelaajalle tärkeä ominaisuus. Hienoa saada uusvanha kotkalainen mukaan, Ailus toteaa.

Päivitetty

Henkilöt