Sasu Salin: ”Näitä kisoja on odotettu koko kesä”

Neljänsiin perättäisiin arvoikisoihinsa Montpellierissä valmistautuvan Susijengin Sasu Salin ja Matti Nuutinen kertoivat tunnelmiaan ensimmäisten joukkueharjoitusten jälkeen keskiviikkoiltana. Suomi kohtaa ensimmäisessä ottelussaan hallitsevan Euroopan mestarin ja isäntämaa Ranskan lauantaina.

Erinomaisessa heittovireessä Ranskan kaadossa elokuussa Hakametsässä ollut Salin lähtee luottavaisin mielin kisa-avaukseen. Kuva: Harri Vallila.

Selkävaivojaan viimeiset valmistavat maaottelut parannellut Salin vannoo olevansa kunnossa, kun pallo nousee lauantai-iltana ilmaan.

– Tiistaina vedin ensimmäiset täysvauhtiset treenit ja kaikki tuntuu hyvält

– Tätä (EM-kisoja) on odotettu jälleen koko kesä ja mikäs olisikaan sen hienompaa, kuin aloittaa kisat Ranskaa vastaan, ”Malmin roskisdyykkari” kertoo mietteitään.

Katso koko Sasu Salinin videohaastattelu

Miesten arvokisoissa viime kesänä Bilbaossa debyyttinsä tehnyt ja hiljattain Kreikan pääsarjaan siirtynyt Matti Nuutinen heitti miesten maajoukkue-ennätyksensä (11 pistettä) 7149 silmäparin seuratessa Helsingin Jäähallissa, kun Susijengi kaatoi Ukrainan lukemin 88-68 viimeisessä valmistavassa maaottelussaan.

Salinin tavoin myös Nuutinen lähtee EM-kisojen avaukseen luottavaisin mielin.

– Koko kesän olemme painaneet töitä yhdessä ja joukkuehenki on kasvanut kesän mittaan loistavaksi. Olemme varmasti koko joukkue valmiina taistelemaan lauantaina täyden hallin edessä.

Katso koko Matti Nuutisen videohaastattelu

Vuoden 2015 EM-kilpailut käynnistyvät Susijengin osalta Montpellierissä tämän viikon lauantaina 5.9, jolloin Suomi pääsee testaamaan Ranskan kisakunnon. EM-lohkossa A pelaavat Ranskan ja Suomen lisäksi Bosnia-Hertsegovina, Israel, Puola ja Venäjä.

Päivitetty