Viime keväänä täydennysmenettelyn kautta sarjapaikan saanut Joensuun Kataja pyysi lokakuussa lupaa luopua naisten I divisioonan sarjapaikasta. Koripalloliiton liittohallitus vahvisti pyynnön 19. marraskuuta pidetyssä kokouksessaan.
Joensuun Kataja ja sen ottelut poistetaan naisten I divisioonan sarjataulukosta ja otteluohjelmasta.
Muutos vaikuttaa myös kauden loppupään pelitapaan.
– Alkuperäisen suunnitelman mukaan sarjasta olisi pudonnut kauden päätteeksi kaksijoukkuetta. Nyt tullaan pelaamana niin, että kummankin lohkon viimeiseksi sijoittuneet joukkueet pelaavat putoamisvälierät (2 voittoa), joiden häviäjä putoaa sarjasta. Ensi kaudella tarkoitus on nostaa joukkuemäärä takaisin kuuteentoista, sanoo Koripalloliiton kilpailujohtaja Tom Westerholm.
