ToPo otti revanssin Huimasta

Naisten Korisliigassa helsinkiläisjoukkue ToPo voitti vieraissa Äänekosken Huiman 71-83 (35-42). ToPon pallonliike hyökkäyspäässä ja ajoittain erinomainen puolustuspelaaminen toimivat voiton avaimina.

ToPon ”Vennu” Hölttä nakkasi 5 kolmosta Huimaa vastaan Äänekoskella. Kuva: Tytti Nuoramo.

ToPo maksoi kalavelkoja viime viikolta, kun Huima kävi puolestaan viemässä pisteet Töölön Kisahallissa. Lauantai-iltana helsinkiläiset olivat kuitenkin alusta lähtien terävinä ja edellispelissä 37 pistettä heittänyt Huiman Brandi Davis pidettiin kurissa topolaispuolustuksella.

Kymmenen pisteen johdon ensimmäisen neljänneksen päätteeksi kerännyt ToPo piti johtonsa loppuun saakka. Kotijoukkue kävi parhaimmillaan kahden pisteen päässä kolmannella neljänneksellä.

– Me olimme tänään puolustuksessa parempia kuin Helsingissä. Eikä kyllä Äänekoski kovin hyvin heittänytkään, ToPon päävalmentaja Kari-Pekka Klinga kommentoi ÄKS:lle.

Ahlee Robersonin ollessa poissa kokoonpanosta ToPolta nousivat esiin Venlakaisa Hölttä (23/6) ja Vilma Kesänen (18/3/5 syöttöä). Tammikuun pelaaja Niina Laaksonen teki 10 pistettä ennen virhetilin täyttymistä.

Huiman ykkönen oli Lonniya Bragg (18/18). Vierasjoukkueen puolustuksen kynsissä ollut Davis (17/4/4 syöttöä/4 riistoa) ei osunut heitoissaan omaan tapaansa, mutta keräsi kuitenkin monipuoliset tilastot.

Lisätietoja: Naisten Korisliiga

Lisätietoja: ÄKS: ”ToPo kävi maksamassa Huimalle potut pottuina”