Perjantain Korisliiga-ottelu Pyrintö-Korikobrat siirtyy influenssaepidemian vuoksi

Suomen Koripalloliitto on päättänyt siirtää perjantaille 1.3.2013 sarjaohjelman mukaan pelattavaksi määrätyn Korisliigan ottelun Tampereen Pyrintö – Lapuan Korikobrat. Siirron perusteena on Korikobrien joukkueen kaatanut influenssaepidemia.

Urheilun oikeusturvalautakunta katsoi Koripalloliiton toimineen oikein hakiessaan kohtuullistamista KTP-Basketin rangaistukseen edustuskelvottoman pelaajan peluuttamisesta, mutta piti rangaistusta riittämättömänä. Oikeusturvalautakunta määräsi liiton antamien rangaistusten lisäksi KTP-Basketille kuuden (6) sarjapisteen menetyksen.

Päätöksessään Koripalloliiton kilpailujaos katsoi saatujen lääkärintodistusten perusteella, että Korikobrat ei saa otteluun Korisliigan manuaalissa määrättyä seitsemää (7) pelaajaa.

Korisliigan ottelusiirtoja koskevissa pykälissä mainitaan seuraavaa:

  • Vain akuuttiepidemiatyppiset sairastumistapaukset huomioidaan mahdollista ottelusiirtoa käsiteltäessä.
  • Tällöin, mikäli huomattava osa pelaavasta kokoonpanosta (merkittävässä roolissa olevista pelaajista) on sairastunut samaan tautiin, otetaan ottelun siirtoasia käsittelyyn.
  • Tällaisissa tapauksissa on jalkeille saatava vähintään seitsemän (7) pelikykyistä pelaajaa.

Ottelun uusi peliaika määritellään mahdollisimman nopeasti.

Lisätiedot: Korisliigan ohjelma ja sarjataulukko

Päivitetty