Bisons rymisteli Korisliigan kärkeen

Korisliigan puolustava mestari Nilan Bisons nousi ensimmäisen runkosarjaneljänneksen päätteeksi liigan kärkeen tasapisteisiin Tampereen Pyrinnön kanssa. Bisonsille kirjattiin perjantaina jo kahdeksas peräkkäinen voitto, kun ilman Petri Heinosta pelannut Uudenkaupungin Korihait nöyrtyi Loimaalla 90–55 (48–23).

Kimmo Muurisen Bisons rynni jo kahdeksanteen perättäiseen voittoonsa. Kuva: Francois Perthuis.

Bisons otti heti pelin ohjat hyvällä heittopelillään ja tiukalla puolustuksellaan. Martin Zeno voitti yksin Korihait ensimmäisellä neljänneksellä, kun Zeno rohmusi kymmenessä minuutissa 16 pistettä ja Korihait jäi kymmeneen pisteeseen.

Peli ratkesi viimeistään toisella neljänneksellä, kun kotijohto kasvoi 25 pisteeseen. Bisons ei kuitenkaan missään vaiheessa nostanut tassua kaasupolkimelta, vaan loimaalaisjohto kävi parhaimmillaan jopa 41 pisteessä.

– Olen peliin tyytyväinen. Olimme valmiita alusta asti, puolustus toimi ja kentälle löytyi riittävästi johtajuutta, luetteli Bisonsin päävalmentaja Greg Gibson.

Kaksi ilmavaa alley oop -donkkia paukuttanut Martin Zeno (21/5/2 blokkia) ”rauhoittui” hurjan alkunsa jälkeen, mutta oli silti loimaalaisten tehokkain.

Tasaisen biisonilauman parhaimmistoon kuuluivat myös korin alla riehunut Ryan McDade (12/12) sekä monipuolisesti onnistunut Matti Nuutinen (12/4/3 syöttöä). Iskujoukkoihin lukeutuivat heidän lisäkseen Ville Mäkäläinen (8/9), Mikko Koivisto (11/3/8 syöttöä), Jeb Ivey (8/10/4 syöttöä/3 riistoa) sekä Kimmo Muurinen (6/4).

Hampaattomien Korihaiden pistekuningas oli Mikael Herbert (12/4).

(STT-Basket.fi)

Lisätietoja: Korisliiga