Äänestyksessä valitaan urheiluvuoden 2011 se hetki, joka eniten kohotti urheilumieltä ja liikutti suomalaisten tunteita – hetki, joka varmimmin jää urheiluyleisön mieleen muistuttamaan kuluneesta urheiluvuodesta.
Koripallomaajoukkueen eli ”susijengin” ehdokkuus on muotoiltu muotoon ”Suomen koripallomaajoukkueen voitto Montenegrosta ja selviytyminen EM-kisoissa 12 parhaan joukkoon Alytusissa Liettuassa 5.9.2011”.
Suomi sijoittui EM-kisoissa lopulta yhdeksänneksi oltuaan mukana EM-koreilla ensi kertaa 16 vuoteen.
Verestä muistoja ja lue maajoukkueen kokeman jännitysnäytelmän vaiheet 5.9. EM-kisoissa:
