Vilpas yllätti Korihait vieraskentällä

Korisliigassa kolmanneksi viimeisenä oleva Salon Vilpas yllätti perjantain ainoassa ottelussa liigan nelospaikkaa pitävän Korihait. Uusikaupunkilaiset hävisivät kotonaan täpärästi 73-75 (32-42).

Roope Ahonen ja Vilpas rynnistivät voittoon Lahden vieraillessa Salossa. Kuvat: Matti Koskinen & Kai Kilappa & Francois Perthuis.

Vilpas aloitti ottelun terävästi ja johti viiden minuutin pelin jälkeen jo liki kymmenellä pisteellä. Etumatka piti aina viimeiselle neljännekselle saakka, jolloin Korihait pääsi rinnalle ja jopa käymään 63-60-johdossa.

Vilpas löysi kuitenkin koneestaan vielä yhden vaiheen ja kiihdytti uudestaan karkuun. Kahta minuuttia ennen loppua joukkue johti kahdeksalla pisteellä, ja se oli jo liikaa Korihaille.

– Lähtökohdat otteluun olivat kannaltamme melko haastavat, mutta joukkue osoitti hyvää henkistä kanttia keskiviikkona Lappeenrannan Namikalle kärsityn kotitappion jälkeen, Vilppaan valmentaja Kimmo Vyyryläinen iloitsi.

– Pystyimme ottamaan vastustajalta kolmosia pois emmekä antaneet heille mitään helpolla. Lopulta peli olisi tosin voinut kääntyä aivan kummalle tahansa.

Salolaisten parhaimmista suorituksista vastasivat Nick Okorie (23/6), Roope Ahonen (18/5) ja huimat yhdeksän torjuntaa esittänyt Ronald Douglas.

Korihaiden onnistujia olivat Nigel Moore (23/9) ja Lawrence Wright (20/10).