Lee johdatti yliopistonsa Old Dominionin (ODU) CAA-turnauksen välieriin. Puolivälierässä Hofstraa vastaan 208-senttinen suomalaislaituri murjoi komeat 30 pistettä ja kauhoi kymmenen levypalloa. Leen osuus voitosta oli huima, sillä ODU voitti vähäkorisen ottelun 52-51.
Virginia Commonwealthia vastaan pelatussa välierässä Lee muljautti huonoksi onnekseen nilkkansa jo avauspuoliajalla. Samalla Old Dominionin haave finaalista kariutui, kun VCU hyödynsi suomalaistähden vaikeudet ja voitti 61-53.
Lee tuli loukkaantumisestaan huolimatta valituksi CAA-turnauksen tähdistöviisikkoon. Aiemmin Lee nimettiin CAA-konferenssin sekä Pohjois-Amerikan valmentajayhdistyksen (NABC) alueelliseen tähdistöviisikkoon.
Kolmatta kauttaan Old Dominionissa pelaava Lee on joukkueensa paras korintekijä 15,8 pisteen keskiarvolla. Lisäksi suomalainen on kauhonut 5,7 levypalloa.
Old Dominionin pelit jatkuvat vielä erinomaisen loppukauden ansiosta. ODU voitti CAA-välierää edeltävästä 11 pelistään kymmenen Leen tehtaillessa kymmenessä tuoreimmassa peräti 20,9 pistettä ottelua kohden.
ODU (voittosuhde 21-10) kohtaa uuden CIT-turnauksen neljännesvälierässä Citadelin. CIT on viime vuonna käynnistetyn CBI-turnauksen lailla 16 joukkueen turnaus, johon kutsutaan joukkueita, jotka jäävät vaille paikkaa 65 joukkueen NCAA-mestaruusturnauksessa tai 32 joukkueen NIT-turnauksessa.
Koivisto UNC-Greensboron ykköspyssy
Suomen miesten maajoukkueessa loistavan debyyttikesän viime vuonna pelannut Mikko Koivisto päätti yliopistokautensa Southern-konferenssin avauskierrokseen. Koiviston UNC-Greensboro hävisi Charlestonille 56-69. Tulos ei ollut yllätys, sillä UNCG hävisi kauden 30 ottelustaan peräti 25.
Koivisto pelasi yhtä vaille kaikki joukkueensa ottelut ollen UNC-Greensboron paras korintekijä 12,4 pisteen keskiarvolla. Pussihukkien kasvatti oli joukkueensa ykkönen myös koriinjohtaneissa syötöissä, joita Koivisto jakeli 2,4 ottelua kohden. Kauden ennätyspisteikseen Koivisto heitti 28 pistettä.
Lisätietoja: http://odusports.cstv.com/