Pelikaudella 2008-09 divisioonan pudotuspeleihin selviytyy 12-joukkueisen runkosarjan kuusi parasta joukkuetta suunnitellun seitsemän asemesta. Runkosarjan kaksi parasta etenee suoraan välieriin, kun sijoille 3-6 sijoittuneet hakevat välieräpaikkaa puolivälieristä. Pudotuspelien voittaja eli divisioonan mestari nousee suoraan Korisliigaan ja finaalisarjan hävinnyt kohtaa liigakarsinnassa Korisliigassa 11:nneksi sijoittuneen joukkueen.
Divisioonan pudotuspeleissä puolivälierät ja välierät pelataan paras kolmesta –menetelmällä (2 voittoa), kun finaalin voittajaksi selviytyy kolmella voitolla.
Alkavalla pelikaudella miesten divisioonasta ei putoa yksikään joukkue suoraan II divisioonaan, vaan runkosarjan 11. ja 12. joukkue osallistuvat karsintoihin kahdesta sarjapaikasta yhdessä II divisioonan parhaiden kanssa.
Rekolan vetäytyminen sarjasta ei aiheuttanut sarjaohjelman suhteen muita muutoksia kuin RU:n otteluiden poistamisen. Sarja käynnistyy suunnitellusti 2.10.
Pelikaudella 2009-10 miesten I divisioonassa pelaa 12 joukkuetta.
Päivitetty I divisioonaohjelma löytyy ao. linkin avulla.
Lisätietoja: /sarjat_tulokset/miesten_i_divisioona/otteluohjelma_excel/