Möttölä repi Dynamolle levypalloja Puolassa

Hanno Möttölä valmistautuu uuden seuransa Moskovan Dynamon kanssa Venäjän superliigan ja ULEB-cupin otteluihin parhaillaan Puolassa. Dynamo pelasi jo viikonvaihteessa kaksi ottelua Sopotissa ja uusi turnaus on vuorossa keskiviikosta alkaen Wloclawekissa.

Dusan Ivkovicin valmentama Dynamo voitti Sopotin turnauksessa Saksan mestarin Bambergin 78-74, mutta hävisi finaalin vasta jatkoajan jälkeen isäntäjoukkue Prokomille 96-94. Bamberg ja Prokom pelaavat alkavalla kaudella Euroliigassa.

Moskovalaisjoukkueen aloitusviisikossa pelannut Möttölä teki molemmissa otteluissa tasaisen tehokasta työtä. Bambergia vastaan syntyi 34 minuutissa tehot 10/10. Finaalissa Möttölä urakoi lähes 40 minuuttia, joiden aikana hän heitti kymmenen pistettä ja otti yhdeksän levypalloa.

Wloclawekin turnauksessa Dynamon ruotuun liittyvät joukkueen tuoreet kreikkalaiset Euroopan mestarit Lazaros Papadopoulos ja Antonios Fotsis.

Venäjän superliiga alkaa 16. lokakuuta, jolloin Dynamo kohtaa Lokomotivin. ULEB-cupin ensimmäinen kierros pelataan 8. marraskuuta. Moskovan Dynamo saa silloin vieraakseen toisen maineikkaan seuran, eli belgradilaisen KK Red Starin.

Päivitetty