Myllylä ohitti 300 pääsarjapelin rajapyykin

KTP Basketin Markus Myllylä on saavuttanut 300 SM-runkosarjaottelun rajan. Saavutusta muistettiin sunnuntaisen Sparliiga-ottelun, KTP – Namika Lahti, yhteydessä. Myllylä on pelannut pääsarjatasolla vuodesta 1994.

Ensimmäisen kerran Myllylä esiintyi pääsarjassa 10.10.1994 (LaNMKY-KTP). Meneillään hänellä on 11. kausi, jotka Myllylä on viettänyt kaikki KTP-paidassa.

Myllylän yhden ottelun ennätys on 27 pistettä. SM-runkosarjassa Myllylä on tehnyt pisteitä urallaan yhteensä 1883, jonka lisäksi hän on ottanut 1257 levypalloa. Urallaan hän on ollut voittamassa KTP Basketille kaksi Suomen cupia vuosina 2003 ja 2004.

Kuluvalla kaudella 201-senttinen ja 27-vuotias laituri on tehnyt keskimäärin 8,9 pistettä ottelua kohden. Sparliigan levypallotilastossa Myllylä (keskiarvo 6,9) on sarjan kolmanneksi paras kotimainen edellään vain Pasi Riihelä (7,6) ja Sami Laaksonen (7,3).

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/sparliiga/

Päivitetty

Kategoriat

,