Panttereiden kausi huipentui Baltian liigan lopputurnaukseen

Tuore naisten Suomen mestari päätti kautensa Liettuassa pelattuun Baltian liigan (BWBL) lopputurnaukseen sijoittuen kahdeksanneksi kovassa seurassa. Pantterit hävisi lopputurnauksessa kaikki kolme otteluaan. Heli Roukanoja palkittiin liigan runkosarjan parhaana levypallopelaajana (keskiarvo 10,6), jonka lisäksi hänet valittiin myös finaaliturnauksen tähdistöön.

Kymmenvuotisjuhlaturnaukseen selvisivät Pantterien lisäksi viime vuoden voittaja Lietuvos Telekomas, Arvi, Laisve ja Snaige Liettuasta. Latviasta mukaan pääsi TTT Riika, Valko-Venäjältä Olimpia Grodno ja Venäjältä Baltiskaja Zvezda.

Panttereille ensimmäisen tappion tarjoili Lietuvos Telekomas numeroin 59-110 (32-61). Täysammattilaisjoukkue Telekomas antoi Panttereille kylmää kyytiä. Sen pelaajamateriaali sekä suoritusvarmuus olivat liikaa Panttereille, mutta niin ne oli muillekin. Lietuvas Telekomas vei nimittäin lopulta Baltian liigan mestaruuden nimiinsä – jälleen kerran.

Sijoitusotteluissa Pantterit kohtasi Olympian ja lopuksi Snaigen. Ottelu Olympiaa vastaan päättyi lukemiin 74-85-helsinkiläistappioon. Snaigea vastaan lukemat olivat 73-87. Molemmat ottelut olivat voitettavissa, mutta Panttereiden puolustuspelin pettäminen ensimmäisillä puoliajoilla antoi liikaa etumatkaa vastustajille.

– Joukkueemme oli selkeästi väsynyt, eikä heittopeli sujunut toivotulla tavalla. Myös korin alle oli vaikeaa päästä. Näin ollen oli hyvin vaikeaa pelata. Joukkueesta onnistuneen turnauksen pelasi Saara Eskola, joka mm. repi avausottelussa itseään pidempien joukossa 10 levypalloa, summasi Panttereiden päävalmentaja Mikko Kurki lopputurnausta.

Baltian liigan mestariksi jyräsi siis jälleen Lietuvos Telekomas, joka voitti finaalissa Arvin 78-60. Kolmanneksi selviytyi TTT Riika.

Päivitetty

Henkilöt

Kategoriat