Mestaruusarjan peliformaattiin tehtiin viime kauteen nähden pieniä muutoksia. Edellisinä vuosina mitalikilvoitteluun on kelpuutettu neljä parasta joukkuetta. Kaudella 2003-04 pudotuspeleihin selviytyy jatkosarjojen kuusi parasta.
Kymmenen joukkueen kaksinkertaisen runkosarjan jälkeen viisi parasta joukkuetta jatkaa ylempään jatkosarjaan ja viisi heikoimmin sijoittunutta alempaan jatkosarjaan.
Jatkosarjojen päätyttyä pelataan pudotuspelit siten, että ensimmäisessä vaiheessa ylemmän jatkosarjan kolmas kohtaa alemman jatkosarjan voittajan ja ylemmän jatkosarjan neljäs ylemmän jatkosarjan viitosen. Nämä ottelut pelataan ”paras kolmesta” –menetelmällä. Näiden otteluparien voittajat kohtaavat välierissä ylemmän jatkosarjan kaksi parasta joukkuetta.
Alemman jatkosarjan huonoin joukkue putoaa suoraan I divisioonaan. Toiseksi, kolmanneksi ja neljänneksi sijoittuneet joukkueet (SM-sarjan 7., 8. ja 9.) sekä I divisioonan toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneet joukkueet pelaavat kaksinkertaisen SM-noususarjan. SM-noususarjan kolme parasta joukkuetta pelaa SM-sarjassa kaudella 2004-05.
Otteluohjelma on kokonaisuudessaan ladattavissa ja selailtavissa ao. linkin avulla. Excel-tiedoston ylälaidasta löytyvien alasvetovalikoiden avulla voi mm. tulostaa suosikkijoukkueen kotiottelut.
Tiedoston lataamiseen tarvitaan Excel-ohjelma. Ilmaisen Excel Viewer –ohjelman voi ladata Microsoftin nettipalvelusta.
Lisätietoja: /sarjat_tulokset/naisten_sm-sarja/