Yhdeksättä kauttaan SM-sarjassa EBT sai samalla revanssin PeKa:sta, jolle se joutui nöyrtymään viime keväänä pronssitaistossa.
Parhaimmillaan EBT johti kotkalaisvieraitaan ensimmäisellä puoliajalla 16 pisteellä. Puoliajalla eroa oli kuitenkin vain viisi pistettä espoolaisten hyväksi (40-35). PeKa käynnisti toisen puoliajan vauhdikkaasti viemällä muutaman minuutin jakson 7-0 nousten 42-40-johtoon. Loukkaantumisten vuoksi normaalia kapeamalla materiaalilla liikkeellä ollut PeKa ei kuitenkaan jaksanut loppuun saakka, vaan joutui taipumaan.
EBT:n ratkaisuhahmo oli liettualainen Aneta Kausaite, joka linkosi peräti 31 pistettä. Kausaite upotti ratkaisevalla kolmannella neljänneksellä tukun tuikitärkeitä koreja peräkkäin. Anetan kaksoissisko Jurga Kausaite herkutteli kahdeksalla koriinjohtaneella syötöllä. Suomalaispelaajista vauhdissa oli tällä kertaa Heidi Lönnberg, joka kartutti EBT:n pistepussia 16 pisteen edestä.