Käytäntö poikkeaa kansainvälisen koripalloliiton FIBA:n säännöistä, joiden mukaisesti Suomessakin on tähän asti toimittu. FIBA:n sääntöjen mukaan voitosta saa kaksi ja tappiosta yhden pisteen. Kyseinen käytäntö säilyy FIBA:n alaisissa kansainvälisissä sarjoissa.
Liittovaltuusto hyväksyi myös liittohallituksen tekemän esityksen kilpailusääntöjen konkurssipykälään. Jatkossa miesten SM-sarjaseurojen tulee ennen kautta ilmoittaa mahdollisista taustayhteisöistään, jotka hoitavat edustusjoukkueen toimintaa.