Toni Ilmonen johdatti Huiman mestariksi

Äänekosken Huima otti 22-vuotiaiden miesten Suomen mestaruuden kahden ottelun yhteistuloksella 192-166. Mestaruuden pääarkkitehtinä toimi takamies Toni Ilmonen, jonka 48 pisteen suoritus ensimmäisessä osaottelussa oli Helsingin NMKY:lle liikaa.

Huima voitti ensimmäisen kamppailun selkein numeroin kotikentällään 106-73 (55-39) ja lähti turvallisen 33 pisteen etumatkan turvin toiseen osaotteluun. Helsingin NMKY:n raju yritys palkittiin 93-86 -voitolla, joka ei kuitenkaan riittänyt.

Pronssia taisteli itselleen Tampereen Pyrintö, joka selätti Hongikon Nuorisoseuran Urheilijat yhteistuloksella 174-165.

Välierät

Pyrintö – Huima 52 – 57 (24-36)
Huima – Pyrintö 82 – 70 (43-35)

HoNsU – HNMKY 53 – 55 (24-30)
HNMKY – HoNsU 93 – 77 (44-34)

Huima loppuotteluun yhteistuloksella 139-122. HNMKY loppuotteluun yhteistuloksella 148-130.

Loppuottelut

Huima – HNMKY 106 – 73 (55-39)
HNMKY – Huima 93 – 86 (45-42)

Huima mestari yhteistuloksella 192-166.

Pronssiottelut

HoNsU – Pyrintö 70 – 82 (33-41)
Pyrintö – HoNsU 92 – 95 (42-40)

Pyrintö pronssia yhteistuloksella 174-165.

Päivitetty

Kategoriat