KaPo 20-vuotiaiden naisten Suomen mestari

Ensimmäistä kertaa pelatun 20-vuotiaiden naisten SM-sarjan mestaruus ratkesi helsinkiläisseura Karhun Poikien hyväksi, joka kukisti Espoo Basket Teamin kahden loppuottelun yhteistuloksella 140-121.

Molemmat loppuottelut päättyivät joukkueiden kotivoittoihin; KaPo voitti kotiluolassaan 86-62 ja EBT:n puolestaan lukemin 59-54. Espoossa pelatun toisen loppuottelun parhaina pelaajina palkittiin Sanna Vuorinen EBT:stä ja Tuuli Winter KaPo:sta.

Pronssia voitti Hongikon Nuorisoseuran Urheilijat yhteistuloksella 160-134, voittaen vieraissa Tapiolan Hongan 68-84 ja kotonaan ratkaisuottelun 76-66.

Välierät

HoNsU – KaPo 65 – 60 (26-30)
KaPo – HoNsU 71 – 56 (40-31)
Honka – EBT 59 – 83 (28-45)
EBT – Honka 60 – 42 (30-18)

KaPo loppuotteluun yhteistuloksella 131-121. EBT loppuotteluun yhteistuloksella 143-101.

Loppuottelut

KaPo – EBT 86 – 62 (44-30)
EBT – KaPo 59 – 54 (36-29)

KaPo mestari yhteistuloksella 140-121.

Pronssiottelut

Honka – HoNsU 68 – 84 (37-39)
HoNsU – Honka 76 – 66 (47-33)

HoNsU:lle pronssia yhteistuloksella 160-134.

Päivitetty

Kategoriat