SUSI-valmentajaverkoston kevättapaaminen kokosi maajoukkue- ja All Stars -valmentajat Kisakallioon

Koripalloliiton SUSI-valmentajaverkoston kevättapaaminen järjestettiin 13.–14.5.2026 Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla. Tilaisuus kokosi yhteen alkavan kauden maajoukkueiden valmentajat sekä kaudella 2025 All Stars -toiminnassa mukana olleet valmentajat.

Kuva: Koripalloliitto

Tapaamisen keskiössä olivat osaamisen lisääminen, yhteisen toimintakulttuurin vahvistaminen sekä tulevan maajoukkuekesän valmistelu. Kaksipäiväisen tapahtuman vierailevana puhujana toimi Jetflite Oy:n lento-operaatioiden johtaja ja lentäjäkouluttaja Henri Rautiainen, jonka luennot käsittelivät ilmailualan koulutuksessa käytössä olevia toimintamalleja sekä niiden soveltamista vaativaan tiimi- ja johtamistyöhön.

Ohjelmassa käsiteltiin lisäksi Koripalloliiton kilpailupäällikkö Ulla Karlssonin johdolla Suomen urheilun eettisen keskuksen, SUEK Ry:n ja kansainvälisen koripalloliiton FIBA:n säädöksiä urheilun eettisistä kysymyksistä. Tapaamisen päätti Koripalloliiton urheilutoimenjohtaja Henrik Dettmann, joka avasi SUSI-ohjelman tulevaisuuden suuntaviivoja kohti 2030-lukua.

Tapaaminen tarjosi valmentajille mahdollisuuden kokoontua yhteisen toiminnan äärelle yli joukkue- ja ikäryhmärajojen.

– Säännöllisesti kokoontuva SUSI-valmentajaverkosto on tärkeä yhteisö, jonka jäsenet toimivat tahoillaan suomalaisen koripallon suunnannäyttäjinä. Vuorovaikutus ja kasvava luottamus toisiimme luo yhteistä varmuutta, kommentoi verkostosta vastaava Antti Koskelainen.

Päivitetty