EBT voitti 16-vuotiaiden tyttöjen kolmannen välieräottelun ja eteni SM-finaaleihin

Helsingin Helmi Centerissä ratkesi tänään 16-vuotiaiden tyttöjen toinen SM-finaalijoukkue, kun EBT voitti Helmi Basketin kolmannessa välieräottelussa 46-56 (23-31). EBT tulee kohtaamaan finaaleissa Tapiolan Hongan.

EBT sai johtoaseman lopullisesti näppeihinsä ensimmäinen jakson päätteeksi, eikä enää sitä luovuttanut. Johto kävi hetkeksi yli 10 pisteessä jo toisella jaksolla, mutta vakiintui kaksinumeroiseksi toisella puoliajalla.

Peräti 43 menetykseen Helmi Basketin pakottaneen EBT:n johto oli korkeimmillaan 24 pistettä päätösneljänneksellä.

EBT:n tehokaksikko oli Anni Mäkinen (8/15) ja Henna Kuosa (14/6). Helmi Basketin ykkönen oli Noora Uusikumpu (12/21/4 torjuntaa).

Helmi Basket jatkaa kauttaan pronssiottelussa, jossa se kohtaa Tampereen Pyrinnön.

> Ottelutilastot

Päivitetty