19-vuotiaiden SM-välierät käynnistyivät: Pyrintö voitokas pojissa, EBT tytöissä

19-vuotiaiden SM-sarjojen välierät käynnistyivät kahden ottelun voimin, kun pojissa Tampereen Pyrintö voitti Turun NMKY:n ja tytöissä Espoo Basket Team Lahti Basketballin.

19-vuotiaiden poikien SM-sarjan välieräottelussa Nunnavuoren palloiluhallilla Tampereen Pyrintö piti pintansa ja voitti Turun NMKY:n 72-79 (37-50).

Pahimmillaan kotijoukkue oli jo 18 pisteen takana, mutta turkulaiset kirivät pelin vielä yhteen pallonhallintaan kalkkkiviivoilla.

Pyrinnön pistekaksikko oli Jaakko Nieminen (22/10/3 torjuntaa) ja Aaron Montonen (22/12). TuNMKY:n tehokkain oli Verneri Virtanen (19/4/7 syöttöä).

> Ottelutilastot


19-vuotiaiden tyttöjen SM-sarja

19-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan välieräottelussa Espoo Basket Team voitti selkeästi Lahti Basketballin Lahti Energia Areenalla 38-76 (19-35).

EBT:n pistenaiset olivat Erika Mace (15/2), Nicole Ogun (14/10) ja Suvi Ahtola (13/3/5 riistoa). Lahden pistekärki oli Veera Mäntykivi (18/5).

> Ottelutilastot

Päivitetty