Suomi on aloittanut valmistautumisensa EM-kisoihin peittoamalla Belgian kahdesti kotiyleisön edessä.
Tulevista EM-kisaotteluista lauantai-iltana (30.8.) pelattava Montenegro-ottelu on käytännössä loppuunmyyty. Vapaana on enää muutamia irtopaikkoja sekä joitain courtside-paikkoja.
Myös perjantainen (29.8.) ottelu Iso-Britanniaa vastaan täyttyy hyvää vauhtia. Otteluun on jäljellä nelisensataa lippua.
Muihin Suomen otteluihin on vielä lippuja saatavilla, vaikkakin yksittäisten lippukategorioiden liput voivat olla loppu.
Susijengi avaa EM-kotikisat keskiviikkona 27. elokuuta herkullisella naapurikohtaamisella Ruotsia vastaan. Sitä ennen Susijengi nähdään vielä EM-kisakenraalin merkeissä kotiyleisön edessä, kun 21.8. Espoo Metro Areenalla vastaan asettuu Puola.
Susijengin EM-pelit Tampereella
ke 27.8. vs. Ruotsi
pe 29.8. vs. Iso-Britannia
la 30.8. vs. Montegro
ma 1.9. vs. Liettua
ke 3.9. vs. Saksa
Kaikki Suomen ottelut alkavat klo 20:30. Sitä ennen pelataan kunakin pelipäivänä iltapäiväsessio, jonka aikana näkee kaksi huippuottelua yhdellä lipulla. Kaikkiaan Tampereella pelataan viikon aikana 15 EM-kisojen B-lohkon ottelua. Lohkossa pelaavat isäntämaan, Montenegron, Ruotsin ja Iso-Britannian lisäksi hurjassa vireessä oleva koripallomahti Liettua sekä hallitseva maailmanmestari Saksa.
Yksittäisten sessiolippujen lisäksi Tampereelle on tarjolla VIP-lippuja sekä aitioita ja kisaturisteille yleisesti tamperelaisyritysten tarjoamia elämyksiä ja kokemuksia. Tarjontaan voi tutustua osoitteessa tampere.basket.fi.
