Britit tylyinä Bosnialle naisten EM-karsinnassa

Suomen naisten koripallomaajoukkueen EM-karsintalohkon keskiviikon myöhäisottelussa Iso-Britannia teki selvää jälkeä Sheffieldissä vierailleesta Bosnia-Hertsegovinasta. Britit kirjauttivat 91-58-voiton.

Iso-Britannia sekä Suomen keskiviikkona voittanut Romania ovat kahden kierroksen jälkeen puhtaalla pelillä lohkokärjessä. Voitoitta olevat Bosnia-Hertsegovina ja Suomi kohtaavat Sarajevossa lauantaina jommankumman saadessa voittotilinsä auki.

Britit eivät antaneet nuorelle bosnialaisryhmälle mahdollisuuksia keskiviikkoisessa kohtaamisessa. Tilanteesta 9-9 Iso-Britannia karkasi 11-0-jaksollaan, eikä taakseen enää katsonut. Puoliajalla oltiin jo tilanteessa 50-25.

Forssassa Suomea vastaan vahvan korinaluspelin vääntänyt Rosalee Mason kuului 17 pisteen ja kahdeksan levypallon tehoillaan jälleen Iso-Britannian parhaimmistoon. Polvivammastaan vastikään kuntoutunut Kristy Lavin pussitti 15 pistettä.

Bosnia-Hertsegovinan nuoressa joukkueessa konkariksi luettava 24-vuotias Natasa Mikic oli 27 pisteellään ryhmänsä ylivoimainen ykkönen.

Lue myös artikkeli ”Huippuvireinen Romania liikaa Suomen korisnaisille”.

Lisätietoja: http://www.fibaeurope.com/

Päivitetty