Jos joskus otteluista puhutaan kaksijakoisina, niin perjantaina pelattu naisten I divisioonan toisen finaalin käsikirjoitus oli ennen kaikkea juuri tätä. EBT:n kakkosjoukkue hallitsi avauspuoliaikaa vieden sen nimiinsä peräti 36 pisteellä.
Toisella puoliajalla Helmi Basket alkoi kuitenkin kori korilta kuromaan eroa ja lopulta se pääsi kymmenen pisteen päähän ennen päätössummerin viimeistä äänimerkkiä. Loppulukemat olivat vieraille 67-77.
Vieraiden parhaimmistoa olivat 20 pistettä heittänyt Kiia Mäntylä sekä 16 pisteen ja 17 levypallon viimeistellyt Nicole Ogun. Helmi Basketin korkeimmat pisteet kirjautti 14 pistettä heittänyt Mona Winter.
Ratkaiseva kolmas finaali pelataan Espoonlahdessa tiistaina 18.4. klo 18:00.
