EBT juhli 16-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestaruutta

16-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan Suomen mestaruuden nappasi EBT, joka voitti tänään Espoonlahden urheiluhallilla Tapiolan Hongan ja vei finaalisarjan nimiinsä otteluvoitoin 2–0.

EBT ratkaisi mestaruuden vahvalla puolustuksellaan

Espoon paikalliskamppailussa EBT oli finaalisarjan toisessa ottelussa selvästi vahvempi ja voitti ottelun numeroin 87–52.

EBT:n puolustus toimi erinomaisesti läpi ottelun – joukkue pakotti Hongan peräti 33 menetykseen.

EBT:n pistekolmikko oli Helmi Brunila (21/7), Kenisha Omoriotiomwan (16/12/7 riistoa) ja Emilia Koskela (12/4). Hongalta Nelli Kivioja ja Sofia Igwe pussittivat 10 pistettä.

> Ottelutilastot


HoNsU juhli pronssia Gradialla

Jyväskylässä pelatussa 16-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan pronssiottelussa HoNsU voitti BC Nokian loppulukemin 71–65 ja pääsi juhlimaan SM-pronssia.

Nokialaiset pysyivät iskuetäisyydellä loppuun asti. Nokia kävi pallonhallinnan päässä vielä pariinkin kertaan viimeisen viiden minuutin aikana, mutta jokaisella kerralla HoNsU sai hyökkäyspään onnistumisellaan pysäytettyä kirin.

HoNsUn parhaat pistenaiset olivat Iida Lindblad (19/5/5 syöttöä) ja Ilona Särkkä (18/10). BC Nokian pistekärki oli Lisa Camara (27/8).

> Ottelutilastot

Päivitetty