EBT:lle 19-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestaruus

19-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestaruus ratkesi sunnuntaina Espoonlahden urheiluhallilla, kun Espoo Basket Team voitti Helsingin NMKY:n 81-78. EBT vei mestaruuden voitoin 2-0.

Lehtonen

Toinen finaali pysyi tasaisena läpi ottelun. Päätöskympillä kotijoukkue oli niskan päällä, eikä HNMKY onnistunut missään vaiheessa pääsemään niskan päälle.

Kotijoukkueesta kaksinumeroisille ylsivät Adiisa Rinne (19p), Kenisha Omoriotiomwan (16), Nea Inhala (16) ja Helmi Hiltunen.

Helsingin NMKY:n pisteykkönen oli 14 pistettä viimeistellyt Veera Ovaska.

Mestaruus oli EBT:lle toinen nuorten SM-sarjoissa tänä keväänä. Aiemmin seuran 16-vuotiaat tytöt voittivat SM-kultaa.

Päivitetty