EBT:n kakkosjoukkue naisten I divisioonan mestariksi

Espoolaiset kaatoivat kolmannessa finaalissa Helmi Basketin 63–45 (33–27). Espoonlahden Urheiluhalliin on saapunut 400 silmäparia seuraamaan ottelua.

EBT II:sen puolustus piti ottelun alussa Helmi Basketin ahtaalla, ja helsinkiläisvieraiden avauskoria saatiin odotella kuusi minuuttia. EBT karkasi vierailta lopullisesti toisen neljänneksen alun jälkeen, eikä Helmi Basket päässyt ottelussa enää puoliajan kuutta pistettä lähemmäs.

Avausfinaalin hävinnyt EBT II onnistui voittamaan kaksi seuraavaa finaalia ja näin se kruunattiin naisten I divisioonan voittajaksi kaudella 2022-23.

Ratkaisevan finaalin onnistujia kotijoukkueesta olivat 14 pistettä viimeistellyt ja 13 levypalloa hakenut Nicole Ogun. Kaksinumeroisille ylsivät myös Lara Andersson (12p/7l), Sara-Sofia Mikkonen (11p/8l) sekä 10 pistettä heittänyt Kiia Mäntylä.

Helmi Basketin pistekärkenä olivat 12 pistettä viimeistellyt Julianna Luoto ja pari pistettä vähemmän heittänyt Isabel Nieminen (10p).

Ottelutilastot >

Päivitetty