EBT vei 16-vuotiaiden tyttöjen ensimmäisen SM-finaalin – Tampereen Pyrinnölle pronssia

16-vuotiaiden tyttöjen SM-finaalit käynnistyivät tänään Honkahallilla, jossa EBT voitti Tapiolan Hongan 50-65 (24-24). Pronssia pääsi juhlimaan Tampereen Pyrintö.

Espoon paikallisfinaaleissa puoliajalle edettiin tasatilanteessa, mutta toinen puoliaika kuului EBT:lle, joka karkasi kolmannella neljänneksellä kaksinumeroiseen johtoon. EBT onnistui pitämään eron kaksinumeroisena loppusummeriin asti.

EBT:n pisteistä vastasivat Rosa Saarimäki (16/8/4 riistoa), Henna Kuosa (15/6/4 riistoa) ja Merit Kallis (13/9). Hongan pistekaksikko oli Aada Hautala (17/3) ja Ellen Färkkilä (14/3).

EBT johtaa nyt finaalisarjaa 1-0.

> Ottelutilastot


Pyrinnölle pronssia Tammelassa

Pronssiottelussa Tammelan koululla kotijoukkue Tampereen Pyrintö pääsi juhlistamaan pronssimitalia, kun Pyrintö voitti Helmi Basketin 86-67 (41-37).

Pyrintö piti johtoa näpeissään läpi ottelun. Helmi Basket pysyi pitkään iskuetäisyydellä, kunnes päätösjaksolla tamperelaiset karkasivat lopullisesti pitäen vieraat vain 9 pisteessä.

Pyrinnön pistetrio oli Mariam Sarumi (20/6/4 riistoa), Elli Tulkki (21/8/7 syöttöä) ja Alisa Nikkilä (18/5/6 riistoa). Helmi Basketin pistekärki oli Neea Eklund (20/5), kun taas levypalloista piti huolen Noora Uusikumpu (17/23).

> Ottelutilastot

Päivitetty