Seurajoukkueiden MM-turnaukseen FIBA kelpuuttaa kahdeksan joukkuetta. Osallistumisoikeuden saavat viiden FIBA-alueen – Aasian, Afrikan, Amerikoiden, Euroopan ja Oseanian – mestarijoukkueet sekä Euroopan ja Amerikoiden kakkoset.
Kahdeksas joukkue kutsutaan tapahtuman järjestävästä kaupungista.
Ensimmäiseen turnaukseen ei ole tulossa joukkuetta NBA:sta, mutta uutistoimisto AP:lle annetussa haastattelussa FIBA:n tiedottaja Marcos Beltrá vahvistaa keskusteluiden olevan käynnissä NBA-joukkueen kutsumisesta vuoden 2011 turnaukseen.
Vuoden 2010 MM-turnauksen järjestäjäkandidaateiksi ovat ilmoittautuneet kiinalaiskaupungit Chengdu ja Nanjing.
Turnauksessa pelataan viiden päivän aikana kymmenen ottelua ja voittaja saa palkinnoksi miljoona dollaria.
Lisätietoja: http://www.fiba.com/