Helsingin paikalliskohtaaminen päättyi tiukimmalla mahdollisimmalla erolla, kun ToPo voitti Helsingin NMKY:n lopulta yhdellä pisteellä 80-81 (40-40).
25 sekuntia ennen loppusummeria Miki Kuusisto (6/8/10 syöttöä) upotti levyn kautta ToPon neljän pisteen johtoon 76-80. Namika sai vielä kavennettua eroa kahdesti – viimeisenä kaksi sekuntia ennen loppusummeria loppulukemiin – mutta aika loppui kellosta kesken.
Kuusiston lisäksi ToPon parhaimmistoon kuuluivat Tommy Hamilton (20/12) ja Topi Halme (18/3). Namikan pistemiehet olivat Samuli Mäkelä (25/10/7 syöttöä) ja Emil Skyttä (19/9).
ToPo eteni Divisioona A:n välieriin otteluvoitoin 2-0.
Honka toistamiseen Huimaa selkeästi parempi
Eilen murskavoiton Äänekosken Huimasta napannut Tapiolan Honka jatkoi samaan malliin, kun espoolaiset päihittivät Huiman Äänekoskella 60-80 (35-35). Honka karkasi kolmannella neljänneksellä 9 pisteen johtoon, joka repesi kahteenkymmeneen asti päätösneljänneksellä.
Hongan pistekolmikko oli Alvar Peltoniemi (24/10), Travis McConico (15/8/7 syöttöä) ja Aamos Laavainen (15/3). Huiman pisteistä vastasivat Timi Puittinen (18/5) ja Kalle Kalin (14/11/5 syöttöä).
Honka eteni Divisioona A:n välieriin otteluvoitoin 2-0.
Oululle avausvoitto Raidersista
Oulu Basketball aloitti puolivälieräsarjansa järvenpääläistä Raidersia vastaan kotivoitolla 84-62 (47-31). Oululaiset veivät toisen neljänneksen 28-15 ja piti johtonsa loppuun saakka.
Oululta vauhdissa olivat Dennis McKinney (27/8) ja Clayton Guillozet (23/6/7 syöttöä). Raidersia pystyssä piti Ahmad Gilbert (24/5).
Kyseessä oli puolivälieräsarjan avausottelu, joten Oulu Basketball johtaa ottelusarjaa 1-0.
