Honka keulille 19-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan finaalien avauksessa – EBT:lle pronssia

19-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan loppuotteluiden ensimmäisessä pelissä Tapiolan Honka voitti niukasti Lahti Basketballin. Espoo Basket Team taas vei pronssin Peli-Karhujen kuonon edestä.

Lahti Energia Areenalla pelatussa ensimmäisessä loppuottelussa Tapiolan Honka onnistui nousemaan keulille kalkkiviivoilla ja vei ensimmäisen pelin Lahti Basketballia vastaan loppunumeroin 63-66 (36-39).

Hongan pistetrion muodosti Emma Ristola (12/6), Marianne Määttänen (13/5) ja Enni Ahervuo (10/4). Lahdelta kaksinumeroisiin ylsivät Jessi Lehtonen (16/5/4 riistoa) ja Ella Sahuri (13/4/5 syöttöä).

Loppuottelusarja on ensimmäistä kertaa katkolla jo huomenna klo 15:00 Tapiolan Liikuntahallilla.

> Ottelutilastot

Karhulan liikuntahallilla pelatussa pronssiottelussa voittajana poistui Espoo Basket Team, joka päihitti Peli-Karhut 66-77 (34-43).

EBT:n parhaimmistoon lukeutuivat Silja Loukola (22/12) ja Erika Mace (14/12/7 syöttöä/4 riistoa). PeKan pistekärki oli Mette Nurminen (22/4).

> Ottelutilastot

Päivitetty