Ilpo Pehkonen siirtyy Katajaan

Päättyneellä kaudella Torpan Poikien kapteenina toiminut pelintekijä Ilpo Pehkonen siirtyy SM-hopeajoukkue Joensuun Katajan riveihin kaksivuotisella sopimuksella.

Nuoresta iästään huolimatta 183-senttinen, 20-vuotias Pehkonen on ehtinyt kokea koripalloilijana paljon. Tuore Kataja-päävalmentaja Pekka Salminen nosti takamiehen ToPon edustusjoukkueen rinkiin 16-vuotiaana vuonna 2005. Liigadebyyttinsä syksyllä 2006 tehneelle Pehkoselle tuleva Korisliiga-kausi on neljäs.

Nuorisomaajoukkueiden vakiokalustoon edelleen lukeutuva Pehkonen uurasti viime kaudella keskimäärin 17 minuuttia ottelua kohden 3,6 pisteen ja 1,0 korisyötön keskiarvoilla. Kolmen ottelun pudotuspelisarjassa Joensuun Katajaa vastaan erinomaisena puolustajana tunnetun takamiehen pistekeskiarvo kohosi 5,7:aan.

Katajan joukkueenjohtaja Jukka Törmälä toivottaa Pehkosen tervetulleeksi itärajan tuntumaan.

– Nuoria ja nälkäisiä pelaajia ei koskaan ole liikaa. ”Ipen” tulo joukkueeseemme tuo varmasti mukanaan lisäripauksen taistelumieltä niin harjoituksiin kuin peleihinkin.

– Kasassa on jo nyt hyvä nippu kokemusta ja nuoruutta. Hyvältä näyttää, kommentoi kuuden kuukauden varusmiespalveluksensa Hennalassa piakkoin aloittava Pehkonen.

Joensuun Katajalla on kaudeksi 2009-10 sopimukset voimassa Sami Lehtorannan, Petri Virtasen, Juho Nenosen, Jussi Eskolan, Ilpo Pehkosen, Mikko-Petteri Järvisen sekä Janne Kinnusen kanssa. Joukkueen päävalmentajaksi nimettiin aikaisemmin viikolla Pekka Salminen.

Lisätietoja: http://www.joensuunkataja.fi/katajabasket

Päivitetty

Kategoriat

,