Jantuselle 10 pistettä viimeisessä kesäliigaottelussa, Tuovin Jazz semifinaaliin

Mikael Jantunen pääsi jälleen minuuteille NBA:n Las Vegasin kesäliigassa ja teki läsnäolonsa tiettäväksi kirjauttamalla Golden State Warriorsille kymmenen pistettä ja kolme levypalloa tappiossa Torontoa vastaan. Lassi Tuovin Utah Jazz puolestaan jatkoi voittojen tiellä peittoamalla Phoenix Sunsin ja etenemällä kesäliigan semifinaaliin.

Mikael Jantusen peli kulki Las Vegasissa. Kuva: Ville Vuorinen / Susijengi.

Mikael Jantunen asteli kesäliigan viimeisessä runkosarjaottelussa kentälle Golden State Warriorsin avausviisikossa ja viimeisteli joukkueelleen 21 minuutissa kymmenen pisteen, kolmen levypallon ja kahden riiston saldon.

Lester Quinonesin (32/4/6 syöttöä/3 riistoa) ja Trayce Jackson-Davisin (18/10/2 blokkia) hyvistä otteista huolimatta Warriors hävisi jo viidennen perättäisen kesäliigaottelunsa. Raptorsista edukseen esiintyivät Joe Wieskamp (27/2), Gradey Dick (21/5) ja Markquis Nowell (17/3/12 syöttöä).

Jantunen kirjautti neljässä NBA:n kesäliigaottelussa keskiarvoikseen 7,8 pistettä ja 3,3 levypalloa 18,3 minuutissa ottelua kohden. Aikaisemmin viikolla Jantusen Italian seura Basket Treviso ilmoitti Jantusen jatkavan ammattilaisuraansa toisessa joukkueessa.

Lassi Tuovin vahvistama Utah Jazz on puolestaan esiintynyt kesäliigassa erinomaisesti. Sunnuntain vastaisena yönä Jazz nousi kuuden pisteen takaa 97-93 (43-47)-voittoon Phoenix Sunsia vastaan kirjauttaen samalla neljännen perättäisen voittonsa. Voiton takuumiehinä toimivat Luka Samanic (22/6/4 syöttöä/2 blokkia) ja Johnny Juzang (24/7/4 syöttöä).

Voitollaan Jazz varmisti itselleen paikan kesäliigan semifinaalissa, joka pelataan maanantain vastaisena yönä Suomen aikaa. Semifinaalissa Jazz kohtaa Houston Rocketsin.

Päivitetty