Kauhajoki käänsi toisen välieräottelun vierasvoitoksi Katajan vahvasta alusta huolimatta

Kauhajoki vei välieräsarjan Katajaa vastaan tilanteeseen 2–0.

Quan Jackson toimi voitossa jokapaikanhöylänä. Kuva: Janne Yli-Korhonen

Joensuussa pelattiin Kataja Basketin ja Kauhajoen välieräsarjan toinen ottelu. Kotijoukkue avasi vahvasti voittamalla ensimmäisen puolikkaan 49–42, mutta Kauhajoen saatua uuden vaihteen silmään loppunumeroiksi kirjattiin 82–96 vieraiden hyväksi.

Kauhajoki johtaa sarjaa nyt otteluvoitoin 2–0, ja seuraava kohtaaminen nähdään lauantaina 12. huhtikuuta.

Voittajien ehdottomasti monipuolisin tilastorivi todistettiin Quan Jacksonilta, joka kirjautti 22 pistettä, kymmenen levypalloa, viisi syöttöä ja kolme riistoa.

Katajan vahvin lenkki oli jälleen KeShawn Curry, joka sai rivilleen 20 pistettä, seitsemän levypalloa ja kuusi syöttöä.

– Meidän täytyy vain saada pelattua kokonainen 40-minuuttinen ja jatkaa kamppailua menettämättä palloa. Meidän täytyy voittaa siirtymissä ja levypallopelissä. Yksinkertaisesti täytyy vain pelata kovempaa, Curry summasi tunteitaan Ruudun haastattelussa.

Ottelutilastot

Päivitetty