Kimmo Vyyryläinen valmistui lauantaina Vierumäen urheiluopistolta ammattivalmentajaksi. Valmennustehtävät Uudessakaupungissa Vyyryläinen aloitti jo sunnuntaina.
Aikaisemmin Vyyryläinen on toiminut miesten päävalmentajana Kaarinan Urassa vuosina 2000-03, jonka hän johdatti miesten SM-sarjan porteille vuosina 2002 ja 2003. Lisäksi Vyyryläinen on toiminut poikien maajoukkuevalmentajana vuosina 1998-2003, Aurajoen urheilulukion koripallovalmentajana vuodesta 1995 saakka sekä Turun NMKY:n valmennuspäällikkönä viime keväästä saakka.
Pelaajana Vyyryläinen muistetaan TuNMKY:n heittävänä takamiehenä. Vuosina 1982-98 miesten SM-tasolla pelannut Vyyryläinen päätti pelaajauransa keväällä 2003 miesten I divisioonassa Uran paidassa.
– Paljon on töitä tehtävänä. Ykkösasia on saada pelaajien itseluottamus kohdalleen. Keskitymme oikeiden asioiden tekemiseen ja sitä kautta koko paketin toimivaksi saamiseen. Uskon tähän joukkueeseen ja kevään pelien positiiviseen tulokseen, tuumi Vyyryläinen.
Kimmo Vyyryläisen aisaparina jatkaa Tom Westerholm, joka toimi joukkueen vt. päävalmentajana viidessä viimeisessä Sparliigan ottelussa Gerald Leen sopimuksenpurun jälkeen. 32-vuotias Westerholm ja Vyyryläinen ovat molemmat suorittaneet Koripalloliiton huippuvalmentajatutkinnon vuonna 2001.
Korihait on Sparliigassa sijalla 12 voitettuaan 15 pelistään neljä.
Lisätietoja: /sarjat_tulokset/sparliiga/