Susijengi saalisti Pau’n illassa tehokkaasti johtaen parhaimmillaan avauspuoliskolla 14 pisteellä vieden peliä aina sen 29. minuutille saakka.
– Ihan positiiviset fiilikset. Vaikka hävittiin, niin hävittiin kyllä todella kovalle joukkueelle. Olen ylpeä meidän joukkueen duunista. Pelattiin erittäin hyvä korisottelu – varsinkin kesän ensimmäiseksi otteluksi. Tästä on hyvä lähteä rakentamaan eteenpäin, kertoi Kotti Basket.fi-palvelulle antamassaan videohaastattelussa.
Palattuaan Ranskasta Susijengi harjoittelee reilun viikon kotimaassa ja kohtaa seuraavassa ottelussaan Hartwall Areenalla, niin ikään EM-kisoihin valmistautuvan Iso-Britannian. Ottelu pelataan torstaina 15. elokuuta.
Kotti tietää, mihin Susijengi tulee harjoituksissaan keskittymään.
– Ranska teki sata pinnaa, mutta on heillä myös hitonmoinen materiaali. Täytyy antaa heille kunnia siitä. Jäi siinä meille kuitenkin parannettavaa.
Suomen Hartwall Areenalla pelattavien EM-kisakenraalien ennakkolipunmyyntiä hoitaa Lippupiste (www.lippu.fi). Lisätietoja lipunmyynnistä löytyy osoitteessa www.basket.fi/maaottelut. Iso-Britannian (15.8.) ohella Susijengi hioo EM-kisakuntoaan Hartwall Areenalla Latviaa vastaan 28.8. EM-lopputurnaus käynnistyy Sloveniassa 4.9.
Katso koko videohaastattelu (äänessä myös Gerald Lee Jr ja Jukka Toijala
Lisätiedot: Sähäkkä Susijengi piinasi EM-finalisti Ranskaa Pau’ssa
Lisätiedot: Suomen EM-kisakenraalien ennakkolipunmyynti
