Lappeenranta helppoon voittoon

Lappeenrannan NMKY käänsi alun vaikeuksiensa jälkeen helpoksi kotivoitokseen Korisliigan ainoan maanantaipelin Uudenkaupungin Korihaita vastaan. Puolustava mestari otti kauden kolmannen voittonsa 91–66 (38–41) tuloksella.

Joukkueet lähtivät peliin varsin erilaisista asetelmista. Korihailla oli alla kauden ensimmäinen, peräti 55 pisteellä Joensuun Katajalle kärsitty tappio, kun taas LrNMKY oli saanut pelinsä vihdoin sujumaan Kouvojen kaaduttua 29 pisteellä.

Myös kokoonpanorintamalla voimasuhteet muuttuivat eri lailla, sillä LrNMKY oli saanut takaisin tanskalaisen pelinrakentajan Chanan Colmanin, joka nosti joukkueen ulkomaalaiskiintiön täydeksi viisikoksi.

Korihait sen sijaan menetti keskiviikkona USA:han palanneen pelinrakentajansa Lamont Evansin, joka jätti Suomen parin viikon oleskelun jälkeen sopeutumisvaikeuksiin vedoten. Korihait käynnisti saman tien uuden vahvistuksen etsinnän.

Itse pelissä Korihait karkasi ensimmäisen neljänneksen lopun 11-0 nykäisyllä komeaan 23-9 jaksovoittoon. Kotijoukkue sai kuitenkin toisella jaksolla heittopelinsä sujumaan ja nousi tauolle jo kolmen pisteen päähän. Kolmannen jakson puolivälissä Namika meni ensi kertaa johtoon ja saman tien menojaan lopulta 25 pisteen voittoon asti. Näin Korihait hävisi kolme viimeistä jaksoa peräti 39 pisteellä.

Ottelun korikunkuksi kohosi isäntien Matthew Williams 30 pisteellä. Andre Foreman heitti 21 pistettä, Pasi Riihelä 14 ja Colman 13 pistettä.

Korihaiden voiton toiveita vei viimeisellä neljänneksellä Boakai Lalugban heti jakson alussa saama viides virhe. Lalugba ehti kerätä 20 pistettä, joista 18 jo kahdella ensimmäisellä jaksolla. Gerald Lee jr. oli vieraiden toinen tehomies 17 pisteellä.

LrNMKY:n pelit jatkuvat torstaina, jolloin se kohtaa Euroopan haastajaliigan kotipelissään latvialaisen BK Riikan.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty