LrNMKY:n ja Hongan välinen välieräsarja käynnistyy ohjelman mukaisesti

Korisliigan runkosarjan voittanut Lappeenrannan NMKY anoi Suomen Koripalloliitolta tiistaina ottelusiirtoa joukkuetta sairasvuoteeseen kaataneeseen flunssa-aaltoon vedoten. Koripalloliitto on hylännyt anomuksen. LrNMKY:n välieräsarja Espoon Honkaa vastaan käynnistyy näin ollen alkuperäisen otteluohjelman mukaisesti keskiviikkona (9.4.) Lappeenrannassa.

Anomuksen hylkäysperusteissaan Koripalloliitto katsoi, että neljän pelaajan sairastuminen ei riitä ottelusiirron perusteeksi, mikäli ottelusarjaan osallistuvat joukkueet eivät ole asiasta yksimielisiä.

Lappeenranta toimitti ottelusiirtoanomuksensa liitteenä Adrian Henningin, Pasi Riihelän, Juha Stenin ja Petri Virtasen sairastumisista lääkärintodistukset. LrNMKY:n ilmoitettuun pelaajavahvuuteen jää sairastumisten jälkeen edelleen kahdeksan pelaajaa, joka Korisliigassa on joukkueen minimivahvuus ottelutapahtumassa ilman sanktioita.

Korisliigan välierät LrNMKY-Honka ja ToPo-Kouvot käynnistyvät keskiviikkona (9.4.) Lappeenrannassa ja Helsingissä. Toiset ottelut pelataan perjantaina (11.4.) Espoossa ja Kouvolassa. Finaalipaikan lunastaa kolmella voitolla.

Katso myös artikkeli ”Korisliigan välierien otteluohjelma”. Korisliigan ottelutulokset ja täydelliset tilastot live-seurantoineen löytyvät Koripalloliiton tilastopalvelusta, osoitteesta www.basket.fi.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty