Forssan Koripoikien sarjalisenssistä luopumisen vuoksi liittohallitus päätti kokouksessaan, että tulevalla kaudella sarja pelataan 15 joukkueella.
Lohko A pelataan seitsemällä joukkueella ja Lohko B kahdeksalla joukkueella. Jokainen Lohko A:n joukkue pelaa runkosarjassa 20 ottelua ja Lohko B:n joukkue 21 ottelua. Kummankin lohkon neljä parasta selviävät pudotuspeleihin, joissa lohkot pelaavat ristiin pudotuspelien ensimmäisen kierroksen.
Lohko A:n kaksi viimeistä (sijat 6-7) sekä Lohko B:n kaksi viimeistä (sijat 7-8) pelaavat putoamisvälierät, joiden voittajat säilyvät sarjassa ja häviäjät pelaavat putoamisfinaalit, joiden voittaja säilyy sarjassa ja häviäjä putoaa alueelliseen II divisioonaan. Putoamisvälierissä ja -finaalissa ottelusarjat pelataan paras kolmesta -formaatilla.
Sarjan avausottelu pelataan 8.10. ja runkosarja päättyy 20.3. Puolivälierät ja välierät pelataan paras kolmesta -formaatilla. Mestaruus ratkeaa kolmella voitolla ja se on selvillä viimeistään 23.4.
