Miesten ja naisten divisioonakarsinnat päätökseen

Karsinnat miesten ja naisten I divisiooniin saatiin päätökseen viikonvaihteessa. Miesten karsinnan ykköseksi selvisi Ura Basket Kaarinasta. Naisten karsinnan selvitti parhaiten seuran A-tytöistä koostuva Orimattilan Jymy.

Ura Basket selvitti karsinnat puhtaalla pelillä ja varmisti nousunsa I divisioonaan ensi kaudelle. Kaarinalaisten meno oli vakuuttavaa läpi kauden, sillä joukkue voitti myös II divisioonassa kaikki 18 otteluaan. Toisen tarjolla olleen sarjapaikan otti karsinnoissa vantaalainen Rekolan Urheilijat, joka näin säilyi I divisioonassa. Divarikarsintojen toiseen vaiheeseen selviytyneet Loimaan Korikonkarit ja Porvoon Tarmon Räppä-joukkue pelaavat ensi kaudella alueidensa II divisioonassa.

Naisten karsinnassa Orimattilan Jymy hankki historiansa ensimmäisen paikan divarissa. Orimattila voitti päätöspelissään BC Nokian kakkosjoukkueen pistein 81-63. Toisen sarjapaikan otti Helsingin NMKY II -joukkue, jossa pelaa Orimattilan tavoin oman seuran A-tyttöjä. HNMKY pelasi viimeisessä ottelussaan hurmiossa ja voitti paikallisvastustaja Sykin pistein 88-49. Karsintoihin osallistuneet Nokia ja Sykki jatkavat ensi kaudella II divisioonassa.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/