Sekä miesten että naisten I divisioonassa pelataan kaudella 2003-04 kaksinkertainen sarja, jonka päätteeksi voittaja nousee suoraan sarjaporrasta ylemmäksi.
Miesten I divisioonan runkosarjan toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneet joukkueet selviytyvät SM-karsintasarjaan, johon ne saavat seurakseen SM-Koriksen runkosarjassa 12. ja 13. sijoittuneet joukkueet. Karsintasarjan paras joukkue selviytyy SM-Korikseen. I divisioonan runkosarjan kaksi heikointa joukkuetta putoaa suoraan II divisioonaan.
Naisten I divisioonassa niinikään runkosarjan toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneet joukkueet pelaavat kauden 2004-05 mestaruussarjapaikoista. SM-noususarjassa I divisioonajoukkueet saavat vastaansa alemmassa SM-jatkosarjassa toiseksi, kolmanneksi ja neljänneksi sijoittuneet joukkueet (SM-sarjan 7., 8. ja 9.). SM-noususarjan kolme parasta joukkuetta pelaa SM-sarjassa kaudella 2004-2005.
Otteluohjelmat ovat kokonaisuudessaan ladattavissa ja selailtavissa ao. linkkien avulla. Excel-tiedostojen ylälaidasta löytyvien alasvetovalikoiden avulla voi mm. tulostaa suosikkijoukkueen kotiottelut.
- Miesten I divisioonan otteluohjelma (Excel-tiedosto)
- Naisten I divisioonan otteluohjelma (Excel-tiedosto)
Tiedostojen lataamiseen tarvitaan Excel-ohjelma. Ilmaisen Excel Viewer –ohjelman voi ladata Microsoftin nettipalvelusta.