Muutoksia B-tyttöjen SM-karsintoihin

Suomen Koripalloliiton sääntö- ja kurinpitoyksikkö on kokouksessaan käsitellyt B-tyttöjen SM-karsinnoista tehtyjä valituksia. Tehdyt päätökset koskevat sekä B-tyttöjen toisia että kolmansia SM-karsintoja.

Sääntö- ja kurinpitoyksikkö päätti valitusten perusteella, ettei III karsintakierrosta pelata B-tytöissä kaudella 2003-2004. Perusteluina yksikkö kertoi, että karsintojen jo ollessa käynnissä ei niiden muotoa voida enää muuttaa. Näin ollen B-tytöissä pelataan vain kaksi karsintakierrosta, eikä ns. luokitteluksi kaavailtua III karsintakierrosta järjestetä. B-poikien III karsintakierros pelataan kuten ennen kilpailun alkua on ilmoitettu.

Sääntö- ja kurinpitoyksikkö päätti myös että B-tyttöjen II karsintakierroksen A-lohkon alalohkoissa tehdään yksi muutos johtuen sääntöjen mukaisesta rankkaussysteemistä. Päätöksen jälkeen B-tyttöjen II karsintakierroksen lohko A pelataan siten, että alalohkossa A pelaavat ToPoLa, KTP-88 ja Puhuttaret sekä alalohkossa B TiKS, Catz ja HoNsU. Turnausjärjestäjään päätös ei vaikuta.

Em. päätösten aiheuttamat muutokset on päivitetty Koris.netin alkuperäiseen uutiseen sekä nuorten SM-karsintojen tulospalveluosioon.

Päivitetty