Joukkueiden kaikkien otteluiden tulokset runkosarjasta otetaan mukaan jatkosarjojen sarjataulukkoon.
Ylempään SM-jatkosarjaan selviytyivät BC Nokia (28 pistettä), Peli-Karhut Kotkasta (26), Äänekosken Huima (24), Espoo Team (24), Pantterit Helsingistä (24),
Alemmassa jatkosarjassa pelaavat Forssan Alku (18 pistettä), Pussihukat Vantaalta (18), Tampereen Pyrintö (10), Catz Lappeenrannasta (8) ja ToPo Helsingistä (0).
SM-jatkosarjojen otteluohjelmat löytyvät seuraavan linkin avulla:
Naisten SM-jatkosarjat (Excel-tiedosto)
Miten jatkosarjat, pudotuspelit ja SM-noususarja pelataan?
Jatkosarjojen päätyttyä pelataan pudotuspelit siten, että ensimmäisessä vaiheessa ylemmän jatkosarjan kolmas kohtaa alemman jatkosarjan voittajan ja ylemmän jatkosarjan neljäs kohtaa ylemmän jatkosarjan viidennen. Nämä ottelut pelataan paras kolmesta -järjestelmällä (sarjan voittamiseen vaaditaan kaksi voittoa). Näiden otteluparien voittajat kohtaavat välierissä ylemmän jatkosarjan kaksi parasta joukkuetta.
Välierissä vastakkain asetetaan mukana olevista joukkueista jatkosarjassa parhaiten ja huonoiten sijoittuneet joukkueet ja vastaavasti toiseksi paras ja toiseksi huonoiten sijoittunut. Välierien voittajat pelaavat finaaleissa. Välierät ja finaalit pelataan paras viidestä järjestelmällä (sarjan voittamiseen vaaditaan kolme voittoa) Ottelut aloitetaan aina jatkosarjassa paremmin sijoittuneen kotikentällä. Alemman jatkosarjan voittajan katsotaan sijoittuneen jatkosarjassa kuudenneksi.
Pronssiotteluita pelataan yksi ja se pelataan jatkosarjassa paremmin sijoittuneen kotikentällä.
SM-sarjaan nouseminen/sarjasta putoaminen ja SM-noususarja
I-divisioonan voittaja nousee suoraan SM-sarjaan kaudeksi 2006–07. SM-sarjasta ei putoa suoraan yhtään joukkuetta.
Alemman jatkosarjan kaksi viimeistä joukkuetta ja I divisioonan toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneet joukkueet pelaavat kaksinkertaisen SM-noususarjan. Kaikki joukkueet aloittavat sarjan nollasta sarjapisteestä. SM-noususarjan paras joukkue pelaa SM-sarjassa kaudella 2006–2007.
Huom! SM-noususarjassa sallittu ulkomaalaispelaajien määrä on kuten naisten SM-sarjassa.
EU- ja ETA -alueiden ulkopuolinen, muu ulkomainen pelaaja
Liittohallituksen päätöksen mukaisesti saa kaudella 2005-06 pelata Euroopan unioniin tai Euroopan talousalueeseen kuulumattoman valtion kansalaisia seuraavasti:
- Naisten SM-runko- ja jatkosarjoissa sekä pudotuspeleissä yksi (1).
- Naisten SM-noususarjassa yksi (1).
Euroopan unioniin tai Euroopan talousalueeseen kuuluvien valtioiden kansalaisten pelaamista ei ole rajoitettu missään suomalaisessa koripallosarjassa.
Lisätietoja: /sarjat_tulokset/naisten_sm-sarja/