Nikkilän Aris tasoitti voitot FIBA Euroopan liigan puolivälierissä

Kreikkalaisjoukkueiden välinen puolivälieräsarja FIBA Euroopan liigassa venyi kolmanteen otteluun, kun suomalaissentteri Antti Nikkilän edustama Aris Thessaloniki päihitti lauantaina ”paikallisvastuksensa” Maroussin ja tasoitti otteluvoitot 1-1:een.

Maroussi voitti joukkueiden ensimmäisen kohtaamisen keskiviikkona 85-76. Lauantaina Aris kuitenkin hallitsi kamppailua alusta loppuun, eikä antanut Kreikan liigaa johtavalle vastukselleen voitonavaimia. Ariksella oli kotiyleisön edessä hurja meno päällä. Joukkue teki ensimmäisellä puoliajalla 60 pistettä ja johti tauolle mentäessä 16 pisteellä.

Antti Nikkilä joutui seuraamaan ottelua pääosin vaihtopenkiltä Ariksen amerikkalaistähtien heilutellessa tahtipuikkoa. Thessalonikin kolme amerikkalaista, Toby Bailey (22/10), Ryan Stack (22/5) ja William Parker (21/6 syöttöä), teki yhteensä 65 pistettä. Aris voitti loppuluvuin 101-93. Nikkilä pelasi kolme minuuttia ja otti yhden levypallon.

Kolmas ja ratkaiseva osaottelu pelataan Maroussin kotiareenalla 10.3. Voittaja etenee huhtikuun lopulla pelattavaan lopputurnaukseen Final Fouriin.

Saksan Bundesliigassa Henrik Dettmannin käskyttämä Mitteldeutscher haastoi kotikentällään hallitsevan mestarin Alba Berlinin. Dettmann ja kumppanit saivat kuitenkin myöntää Berlinin paremmakseen lukemin 83-93. Markku Larkion ja Mikko Noopilan Braunschweig puolestaan joutui antautumaan vieraskentällä Bonnille 73-88. Molemmat suomalaiset tekivät ottelussa kaksi pistettä. Noopila ennätti saamaan virhetilinsä täyteen seitsemässä minuutissa.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/ulkomailla_pelaavat_miehet/

Päivitetty