Pistelasku muuttuu kaikissa sarjoissa

Suomen Koripalloliiton liittovaltuusto on tehnyt päätöksen, jonka mukaisesti Suomessa pelattavien sarjojen pistelasku muuttuu. Pelikaudesta 2000-2001 alkaen kaikilla sarjatasoilla voitosta saa kaksi pistettä eikä tappiosta enää pisteitä jaeta.

Käytäntö poikkeaa kansainvälisen koripalloliiton FIBA:n säännöistä, joiden mukaisesti Suomessakin on tähän asti toimittu. FIBA:n sääntöjen mukaan voitosta saa kaksi ja tappiosta yhden pisteen. Kyseinen käytäntö säilyy FIBA:n alaisissa kansainvälisissä sarjoissa.

Liittovaltuusto hyväksyi myös liittohallituksen tekemän esityksen kilpailusääntöjen konkurssipykälään. Jatkossa miesten SM-sarjaseurojen tulee ennen kautta ilmoittaa mahdollisista taustayhteisöistään, jotka hoitavat edustusjoukkueen toimintaa.