Tapiolan Honka ja EBT veivät 16-vuotiaiden tyttöjen ensimmäiset SM-välieräottelut

16-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan välierät käynnistyivät tänään espoolaisjoukkueiden voitonjuhliin, kun Tapiolan Honka ja EBT voittivat ensimmäiset välieräottelut.

Espoon Honkahallissa Tapiolan Honka voitti Tampereen Pyrinnön selkein loppunumeroin 86-46 (41-17).

Hongan puolustus kykeni pitämään kaksi ensimmäistä jaksoa Pyrinnön yksinumeroisissa pistelukemissa. Honka pakotti Pyrinnön peräti 41 menetykseen.

Honkalaisten pistekvartetin muodosti Ellen Färkkilä (22/4/6 syöttöä/8 riistoa), Ella Ylimäki (14/2/6 riistoa), Aada Hautala (14/3/5 syöttöä) ja Lilja Hynönen (12/2).

Pyrinnön paras pistenainen oli Elli Tulkki (16/8).

Honka johtaa välieräsarjaa 1-0.

> Ottelutilastot


EBT:lle 20 pisteen voitto Helmi Basketista

Espoonlahden urheiluhallilla EBT voitti Helmi Basketin 72-52 (43-27).

EBT ei missään vaiheessa ollut häviöllä ja kykeni kasaamaan ensimmäisen puoliajan aikana vankan johdon, joka piti loppusummeriin asti. EBT:n puolustus sai pakotettua Helmi Basketin 37 menetykseen.

EBT:n pistekaksikko oli Rosa Saarimäki (16/6/5 riistoa) ja Emilia Koskela (18/4). Helmi Basketilta korkeimman pistemäärän nakutti Noora Uusikumpu (18/13).

EBT johtaa välieräsarjaa 1-0.

> Ottelutilastot

Päivitetty